پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182578
جنگ بانک‌ها بر سر جيب مشتريان
تاریخ انتشار : 1394/05/25 12:25:57
نمایش : 1076
بانک‌ها ساليانه ميلياردها تومان پول بابت ارائه طرح‌هاي جديد و تبليغات آنها هزينه مي‌کنند اما در نهايت، اين باجه‌نشينان هستند که مي‌توانند اين هزينه‌ها را به ثمر نشانده و يا هدر دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بانک‌ها ساليانه ميلياردها تومان بودجه براي تبليغات تعيين و آن را هزينه مي کنند، طرح‌هاي گوناگوني را براي جذب مشتريان و در واقع ربودن مشتريان ساير بانک ها ارائه مي دهند، سودهايي بالاتر از مصوبات شوراي پول و اعتبار و امکان پرداخت وام‌هاي بعضا کلان را وعده مي دهند اما از برخي اصول حرفه اي کار غفلت مي کنند.

در واقع بايد گفت برخي مديران ارشد بانک‌ها تنها در دفاتر خود نشسته و به دنبال ايده‌ها و طرح‌هاي جديدي هستند تا با رونمايي از آن مشتري و منابع جديد جذب کنند، اما هرچه تلاش کنند آن حلقه آخر و در زمان ارتباط با مشتري در فلان شعبه دورافتاده، کار را خراب مي کند.

اين گزارش قصد ندارد بگويد همه متصديان بانکي که پشت باجه نشين هستند، داراي ضعف بوده و امکان برقراري ارتباط و جذب مشتريان را ندارند، اما اينجا دقيقا جايي است که بانک‌ها در برنامه ريزي هاي خود آن را ناديده گرفته و در واقع تمام هزينه هاي ميلياردي آنها براي اينکه مشتري را تحريک کنند تا به داخل بانک بيايد و درباره طرح جديد بانکي بپرسند، هدر مي رود.

برخي متصديان بانکي آنقدر بي حوصله هستند که حتي تحمل پرسيدن سئوال دوم از سوي مشتري را نيز ندارند. نمونه هاي فراواني در شعب بانک‌ها از خصوصي گرفته تا دولتي، وجود دارند که حتي ممکن است سرشان را براي پاسخ به سئوال مشتري بلند نکنند.

آنها خواب آلود و بي حوصله اند، اخم مي کنند و جواب بريده بريده به سئوالات مي دهند، احتمالا از قيافه مشتري تشخيص مي دهند که آيا او پولي در جيب دارد يا خير؟ برخي مشتريان را به همکارانشان پاس مي دهند و با وجود اينکه مشتري تنها چند سئوال ساده دارد، از پاسخ به پرسش‌ها طفره مي روند.

اينجاست که بانک‌ها هرچقدر هم هزينه کنند، طرح‌هاي آنچناني بدهند و به دنبال جذب مشتري باشند، قطعا و يقينا سرمايه گذاري هايشان هدر خواهد رفت و به اصطلاح عاميانه بانک‌ها پول تبليغاتشان را دور ريخته اند. نکته حائز اهميت، اهميت ندادن بانک‌ها به آموزش متصديان خود در شعب و ناديده گرفتن رفتارهاي برخي از متصديان با مشتريان است.

چگونه است که بانک‌ها ميلياردها تومان هزينه تبليغات مي کنند تا مشتري را براي پرسش درباره فلان طرح بانکي به داخل شعبه بکشانند، اما حلقه آخر زنجير که در واقع معرفي کامل طرح به مشتري و در واقع جذب وي است، نادرست عمل کرده و باعث مي شود مشتري از همان راهي که آمده، بازگردد.

البته برخي از بانک‌ها مطرح مي کنند که با ارائه طرح‌هاي اينترنتي، موبايلي و در واقع نرم افزاري خود که با هزينه هاي بسيار بالا همراه است، سعي دارند که ارتباط مشتري با بانک را به حداقل برسانند و خدمات بانکي را از طريق شعب کاهش دهند و اين کار از طريق اينترنت و موبايل و به صوورت غيرحضوري انجام شود اما اين نکته که هنوز شعب بانک‌هاي ايراني پر از مشتري است را نبايد از ياد برد.

با وجود تمام اين تلاش‌ها، هنوز شعب بانک‌ها لبريز از مشتري است و بسياري از مشتريان به ويژه در شهرهاي کوچک و مناطق دور از مرکز ترجيح مي دهند به شعب بانک‌ها براي دريافت خدمات بانکي مراجعه کنند، اين همان نقطه اي است که هزينه هاي کلان بانک‌ها را به بن بست مي رساند.

گرچه برخي از بانک‌ها به ويژه بانک‌هاي خصوصي براي تکريم ارباب رجوع اقداماتي را انجام داده اند و در اصل نحوه ارتباط با مشتري توسط اين بانک‌ها به بهترين نحو صورت مي گيرد و حتي برخي از اين بانک‌ها باجه هاي پاسخ به پرسش از مشتري را راه اندازي کرده اند اما تعداد اين بانک‌ها بسيار کم است و اکثريت بانک‌ها طبق گزارشات ميداني خبرنگار مهر و پرس و جو از مشتريان، فاقد چنين برنامه ريزي هايي هستند و نحوه برخورد با مشتري را که از ابتدايي ترين مسائل بانکي به شمار مي رود، به فراموشي سپرده اند.

اين در حالي است که بانک‌ها اين روزها جنگ و رقابت بزرگي براي ارائه خدمات بانکي در بخش‌هاي مختلف به راه انداخته اند و هر روز طرح جديدي از سوي آنها معرفي مي شود اما برخوردهاي برخي باجه نشينان براي دريافت اطلاعات، با مشتريان چندان رضايت بخش نيست و مشتريان ترجيح مي دهند عطاي استفاده از اين طرح‌ها را به لقاي آن ببخشند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html